Ignorer kommandoer på båndet
Gå til hovedindhold
< BACK

NNIT leverer SAP fra top til bund

Af journalist Torben B. Sørensen

 

NNIT er blevet full service SAP-hus og kan levere alle SAP-tjenester lige fra drift over implementering og tilretning til salg af licenser.

Siden februar har NNIT været et full service SAP-hus: "Vi er i dag SAP-licensforhandler, og dermed er hele produktporteføljen dækket ind," siger SAP-salgsdirektør Torben Dinesen Hansen, NNIT. Virksomheden er i dag både SAP-partner inden for SAP Hosting, SAP Application Management, SAP Service (konsulentydelser) og SAP-licensdelen.

I bunden af SAP-stakken ligger den grundlæggende drift af systemerne – maskinrummet – hvor NNIT med opførelsen af sit nye datacenter kan tilbyde et af Europas mest moderne og miljøvenlige datacentre.

Herover finder vi applikationslaget, hvor NNIT's konsulenter hjælper kunderne med at udvikle deres forretning og sikre, at SAP understøtter kundernes forretning. Det handler for eksempel om at sørge for, at man ikke bare "sætter strøm til papiret," men tilpasser og effektiviserer arbejdsgangene, så ERP-systemet udnyttes optimalt.

"Vi begynder ofte med at lave en business case for kunden. Her er det vores fordel, at vi i NNIT har vores egen afdeling med 40 forretningskonsulenter, som i samarbejde med applikationsspecialisterne kan sammensætte den løsning, der understøtter kundernes forretning optimalt. I kraft af vores størrelse kan vi som regel få bedre priser på servere og andet udstyr, hvilket også er med til at gøre os mere konkurrencedygtige," siger Torben Dinesen Hansen.

Stor, men lokal

Her differentierer NNIT sig fra de andre spillere på SAP-markedet. De er typisk enten primært lokale, mindre konsulenthuse eller internationalt baserede driftsgiganter.

"Med vores store SAP-ekspertise begynder vi med vores omkring 200 SAP-konsulenter lokalt og offshore at bide de traditionelle SAP-udbydere i haserne. Samtidig giver vores lokale forankring os en klar fordel i forhold til de multinationale spillere," siger han og bemærker:

"Samtidig har vi også kompetencer inden for de teknologier, som grænser op til SAP, hvilket også differentierer NNIT."

Men NNIT er åben over for samarbejde med andre SAP-udbydere. Det har der været tradition for i den danske SAP-verden gennem mange år.

"Vi påtager os gerne rollen som totalleverandør. Hvis der er behov for det eller kunden gerne ser det, samarbejder vi gerne med partnere med særlige kompetencer, men vi tager naturligvis det overordnede ansvar for leverancen," siger han.

Styr på mobile data

"Vi mærker en stigende interesse for mobility hos vores kunder. De vil vide, hvordan mobility kan forbedre deres forretning og give dem et konkurrencemæssigt forspring," siger Torben Dinesen Hansen.

Mobility med SAP kan for eksempel gå ud på, at sælgeren kan opdatere CRM-systemet, når vedkommende er ude hos kunden.

Servicemedarbejderen kan bestille reservedele eller registrere, hvad der er hentet på lageret. Konsulenten kan registrere sine rejsebilag, allerede mens konsulenten sidder i taxien på vej ud til kunden. Mulighederne er uanede, men NNIT mener, at "mobilisering" optimalt set bør tage udgangspunkt i en god business case.

"Umiddelbart tænker mange sikkert kun på udvikling af en SAP-app, når vi snakker mobility. Vores erfaring viser dog, at en app skal integreres med en række andre komponenter, hvis den skal give værdi. Her kommer vores brede viden om drift, administration og udvikling inden for de tilgrænsende teknologier til sin ret. Det er her, NNIT virkelig differentierer sig," forklarer Torben Dinesen Hansen.

NNIT anbefaler, at virksomheden starter med at udvikle en business case – enten selv eller i samarbejde med en af NNIT's forretningskonsulenter. NNIT kan hjælpe kunden med at tage stilling til spørgsmål om sikkerhed, arkitektur og administration.

"Med kompetencer inden for drift, Business Intelligence, udvikling og mobility er NNIT klar til at hjælpe nye og eksisterende kunder til at få mest muligt ud af deres SAP-investering," slutter Torben Dinesen Hansen.

 

 

 

 

 

 

Kontakt NNIT+45 7024 ​4242nnitcontact@nnit.com​​https://dk.linkedin.com/company/nnitKontakt NNIT

 

 

Application outsourcing – Vejen til øget it-effektivitethttp://www.nnit.dk/ArtiklerOgOfferings/Sider/Application-outsourcing-–-Vejen-til-øget-it-effektivitet.aspxApplication outsourcing – Vejen til øget it-effektivitet
Få det fulde overblikhttp://www.nnit.dk/Outsourcing-af-applikationer/Sider/få-det-fulde-overblik.aspxFå det fulde overblik
Outsourcing af applikationer reducerer omkostningerne til drift og vedligeholdelse og forbedrer supportenhttp://www.nnit.dk/KundeCases/Sider/Outsourcing-af-applikationer-reducerer-omkostningerne-til-drift-og-vedligeholdelse-og-forbedrer-supporten.aspxOutsourcing af applikationer reducerer omkostningerne til drift og vedligeholdelse og forbedrer supporten
Service requests er sat på skinner hos DSBhttp://www.nnit.dk/KundeCases/Sider/Service-requests-er-sat-på-skinner-hos-DSB.aspxService requests er sat på skinner hos DSB
White paper: It-rollen under forandringhttp://www.nnit.dk/Others/forventningsbarometer_2014_DK_web_v2.pdfWhite paper: It-rollen under forandring