Ignorer kommandoer på båndet
Gå til hovedindhold
< BACK

Forandringsledelse i sundhedsvæsnet

Byg bro mellem faglighed og it

Sundhedssektoren er underlagt krav om effektivisering og som led i den proces bliver manuelle rutiner digitaliseret og nye it-systemer løbende introduceret. Kerneydelsen er dog fortsat den samme: Høj kvalitet i patientbehandling og pleje. Derfor er det afgørende, at personalet tager de nye løsninger til sig, og indarbejder dem i deres patient-relaterede arbejde, så der ikke opstår en kløft mellem personalet og de it-redskaber, de skal arbejde med på daglig basis.

NNIT har en grundlæggende forståelse for de gevinster og udfordringer, implementering af it i sundhedssektoren medfører. Vores forandringsmodel sikrer, at der bliver bygget bro mellem den måde de højtspecialiserede faggrupper traditionelt har leveret sundhedsydelser på og de processer og muligheder, som it faciliterer.

Vi tilbyder en struktureret tilgang til forandring som imødekommer organisationens behov, sikrer brugerinddragelse og guider ledere og medarbejdere sikkert gennem alle forandringens faser.

NNIT's forandringsmodel indeholder 4 faser:

 

Parathedhed & indsigt

  •  Udvikling af vision der kommunikerer en klar retning for fremtiden
  •  Afstemning i forhold til hvordan projektet understøtter strategiske måsætninger
  •  Strategi for involvering af relevante interessenter
  •  Kommunikationsstrategi og –plan.

Tilpasning af arbejdsgange og organisation

  •  Forståelse for nuværende og fremtidig situation
  •  Vurdering af forandringens påvirkning på organisationen
  •  Design og tilpasning af nye arbejds-gange
  •  Identificering af ændringer i forhold til roller og ansvar.

Udvikling af nye kompetencer

  •  Identificering af uddannelsesbehov
  •  Plan for gennemførelse af uddannelse
  •  Udvikling af uddannelsesmaterialer
  •  Gennemførelse af uddannelse.

Monitorering af aktiviteter

  •  Opstilling af målepunkter (KPI)
  •  Løbende måling på og vurdering af forandringsparathed i organisa-tionen

  

 

 

 

 

 

Peter Ankerstjerne+45 3077 8250ptaj@nnit.comVice Presidenthttps://dk.linkedin.com/in/peter-ankerstjerne-a9277bPeter Ankerstjerne

 

 

Healthcarehttp://www.nnit.dk/Sider/healthcare.aspxHealthcare
Det Digitale Danmarkhttp://www.nnit.dk/ArtiklerOgOfferings/Sider/Det-Digitale-Danmark.aspxDet Digitale Danmark
Gør ustrukturerede data til strukturerede datahttp://www.nnit.dk/ArtiklerOgOfferings/Sider/Gør ustrukturerede data til strukturerede data.aspxGør ustrukturerede data til strukturerede data
Offentlig sektorhttp://www.nnit.dk/Sider/offentlig-sektor.aspxOffentlig sektor
Vælg og prioriter de rigtige projekterhttp://www.nnit.dk/ArtiklerOgOfferings/Sider/Vælg-og-prioriter-de-rigtige-projekter.aspxVælg og prioriter de rigtige projekter
Sundheds-it skaber værdi for patient og sygehushttp://www.nnit.dk/ArtiklerOgOfferings/Sider/Sundheds-it-skaber-værdi.aspxSundheds-it skaber værdi for patient og sygehus
Er I gearet til at modstå fremtidens digitale sikkerhedstrusler?http://www.nnit.dk/ArtiklerOgOfferings/Sider/NNIT_Security_Services.aspxEr I gearet til at modstå fremtidens digitale sikkerhedstrusler?
Taktiktavle giver DSB nyt syn på it-strategienhttp://www.nnit.dk/KundeCases/Sider/Taktiktavle-giver-DSB-nyt-syn-på-it-strategien.aspxTaktiktavle giver DSB nyt syn på it-strategien
Effektiviser hverdagen på hospitalet med datahttp://www.nnit.dk/ArtiklerOgOfferings/Sider/NNIT_Hospital_Data.aspxEffektiviser hverdagen på hospitalet med data
God it skaber kvalitet og tid til patienternehttp://www.nnit.dk/ArtiklerOgOfferings/Sider/NNIT_God_it_på_hospitalerne.aspxGod it skaber kvalitet og tid til patienterne