Ignorer kommandoer på båndet
Gå til hovedindhold
< BACK

Hvad sker der, hvis itsystemerne går ned?

IT har afgørende betydning

It-systemers oppetid er altafgørende for de fleste virksomheder i dag. Kundeservice, forretningstransaktioner og interne processer påvirkes i stort omfang, hvis et eller flere it- systemer bryder ned, og det kan have en voldsom indvirkning på forretningen. Jo mere kritisk systemet er, desto mere alvorlig er påvirkningen. For at kunne få systemerne op igen så hurtigt som muligt og sikre gendannelse af data, kræves en teknisk reetableringsplan (TRP). Denne indeholder de operationelle guidelines for at få systemerne tilbage i drift så hurtigt som muligt, med fuld datagendannelse.

Planlagt afhjælpning af katastrofescenarier

En katastrofe defineres som en uforudset hændelse, som gør et eller flere kritiske systemer utilgængelige i en længere periode.

I tilfælde af en sådan hændelse er det vigtigt at vide, hvad der skal gøres, og i hvilken rækkefølge. Her kommer TRP ind i billedet. Med TRP får virksomheden klare, fastlagte og ajourførte procedurer for, hvem der skal gøre hvad i tilfælde af systemnedbrud.

Hele organisationen får mulighed for at få gendannet it-services ud fra et givet gendannelsespunkt. TRP er en investering, som bidrager til hurtigere og enklere genetablering af normal drift, hvis de omfattede it-systemer skulle bryde sammen.

NNIT's løsning

NNIT rådgiver mange virksomheder omkring sikring af it-infrastrukturen mod nedbrud. Vi udarbejder TRP baseret på grundigt afprøvede erfaringer og vores tekniske eksperters viden omkring holdbare reetableringsløsninger, så de kan udføres bedre og hurtigere.

I tæt samarbejde med kunden udfører vi følgende:

  • Teknisk genetableringsanalyse udført af erfarne rådgivere for at reducere risikofaktorer
  • Udarbejdelse af TRP for virksomhedens forretningskritiske systemer over en 4-8 ugers periode 
  • Løbende forbedringer af TRP for at leve op til markedsstandarderne

 

 

 

 

 

 

 

Kontakt NNIT+45 7024 ​4242nnitcontact@nnit.com​​https://dk.linkedin.com/company/nnitKontakt NNIT

 

 

Skab merværdi med NNIT Global Service Deskhttp://www.nnit.dk/ArtiklerOgOfferings/Sider/Skab-merværdi-med-NNIT-Global-Service-Desk-.aspxSkab merværdi med NNIT Global Service Desk
Cyber Defense Centerhttp://www.nnit.dk/cybersecurity/Sider/nnit-cert.aspxCyber Defense Center
NNIT’s servicedesk i Prag sikrer dig lavere pris på højkvalitets-supporthttp://www.nnit.dk/ArtiklerOgOfferings/Sider/NNIT_ServiceDesk_DK_Article.aspxNNIT’s servicedesk i Prag sikrer dig lavere pris på højkvalitets-support
Servicedeskhttp://www.nnit.dk/support/Sider/servicedesk.aspxServicedesk
Support hos kundenhttp://www.nnit.dk/support/Sider/support-hos-kunden.aspxSupport hos kunden
Applikationssupporthttp://www.nnit.dk/support/Sider/applikationssupport-.aspxApplikationssupport