Ignorer kommandoer på båndet
Gå til hovedindhold
< BACK

Lemvigh-Müller øger effektiviteten med SAP Fiori

Spildtid i salg og indkøb

Lemvigh-Müller har gennem en række værdistrømsanalyser påvist signifikant spildtid i både de administrative processer samt i salg og indkøb. For at nedbringe spildtiden ønsker LemvighMüller at give medarbejderne mulighed for at tilgå udvalgte applikationer mobilt og dermed udnytte tiden bedre.  

SAP fiori proof-of-concept

Valget af teknologi faldt på SAP’s nyeste mobility produkt: SAP Fiori. 
SAP Fiori er en samling af apps for de mest benyttede SAP-funktioner med en enkel og intuitiv brugergrænseflade. 

For at teste en hhv. administrativ og en salgsrettet proces, blev der i første omgang bygget proof-of-concept for følgende processer: 

  • Godkend rejseafregning (Manager selfservice) 
  • Check pris og tilgængelighed (Sales Representative app) 

PoC’en  omfattede SAP Fiori på følgende devices: 

  • iPhone 4S 
  • iPad 
  • PC baseret browser med IE 9.0   

NNIT valgt som leverandør

Som implementeringspartner valgte Lemvigh-Müller NNIT, som i forvejen fungerede som rådgiver og leverandør af diverse SAP-ydelser til LemvighMüller. Valget af NNIT er bl.a. begrundet i NNIT’s ekspertise indenfor: 

  • SAP Fiori 
  • Gateway 
  • HTLM5 / UI5 
  • Projektstyring og koordinering 
  • NNIT’s brede kompetencelandskab, herunder specifikt SAP-konsulenter med erfaring indenfor HR og Logistik 

NNIT’s leverance indebar: 

  • Gap analyse mellem Fiori applikation og backendproces 
  • Plan for proof-of-concept udvikling 
  • Komplet aktivering og tilpasning af Fiori applikation 
  • Customisering af Fiori applikationen  til at matche Lemvigh-Müllers designstrategi  
  • Test af Fiori applikation i samarbejde med Lemvigh-Müller 
  • Roadmap for idriftsættelse og fremadrettet strategi 
  • Dokumentation 

Hurtig implementering og effekt

NNIT leverede de ønskede apps i løbet af to måneder og Lemvigh-Müller kunne således hurtigt høste udbyttet af investeringen. Lemvigh-Müller estimerer, at løsningen har givet en månedlig besparelse på ca. 35 timer og overvejer pt. om andre af deres centrale forretningsprocesser med fordel kan gøres mobile. 

 

 

 

 

 

 

Kontakt NNIT+45 7024 ​4242nnitcontact@nnit.com ​​https://dk.linkedin.com/company/nnitKontakt NNIT

 

 

Datamængden og nye analyseværktøjer revolutionerer anvendelsen af BIhttp://www.nnit.dk/ArtiklerOgOfferings/Sider/NNIT_artikel_BI_Revolutionen.aspxDatamængden og nye analyseværktøjer revolutionerer anvendelsen af BI
Information – i virksomhedens tjenestehttp://www.nnit.dk/ArtiklerOgOfferings/Sider/Information-–-i-virksomhedens-tjeneste.aspxInformation – i virksomhedens tjeneste
Giv jeres information management-system et serviceeftersynhttp://www.nnit.dk/ArtiklerOgOfferings/Sider/Giv-jeres-information-management-system-et-serviceeftersyn.aspxGiv jeres information management-system et serviceeftersyn
Information Management outsourcinghttp://www.nnit.dk/ArtiklerOgOfferings/Sider/Information-Management-outsourcing.aspxInformation Management outsourcing
Information Management implementeringhttp://www.nnit.dk/ArtiklerOgOfferings/Sider/Information-Management-implementering.aspxInformation Management implementering
Information managementhttp://www.nnit.dk/Forretningsloesninger/Sider/information-management.aspxInformation management