Ignorer kommandoer på båndet
Gå til hovedindhold
< BACK

Windows Server 2003: End of Support

​​​​Konsekvensen af support ophør

Den 14. juli 2015 ophører supporten på Microsoft Windows Server 2003. Dermed risikerer du at stå over for en række alvorlige udfordringer, der kræver handling.
 
Den manglende support betyder, at dit it-miljø kan blive en risiko for din organisation:
 
  • Øget sårbarhed i forretningskritiske systemer
  • Non-compliance i forhold til regulatoriske krav
  • Fejlretning bortfalder
  • Øget risiko for datatyveri og cyberkriminalitet
  • Manglende support på 3-parts produkter

Det komplekse applikationslag

Der er naturligvis ingen, der ønsker at bygge sin forretning på et forældet og usupporteret operativ system. Når så mange endnu ikke har migreret, skyldes det dels den kompleksitet og de afhængigheder, der karakteriserer de applikationer, der bliver afviklet på serverne, og dels fokus på omkostninger.

Der er mange forskellige scenarier for, hvad man skal gøre med de ”ramte” applikationer. Nogle applikationer bør udfases eller konsolideres, nogle skal isoleres og andre applikationer bør både opgraderes og migreres.​

​NNIT's fremgangsmåde

Migreringen fra Windows 2003 kræver en høj grad af planlægning og koordinering med fokus på forretnings behov. NNIT har samlet et hold eksperter, der består af forretningskonsulenter, it-arkitekter og projektledere til at løse opgaven.
Baseret på best practice og erfaringer med konkrete migreringer har NNIT udviklet en proces, der sikrer et optimalt forløb.
 
Processen består af 4 faser:
  • Analyse og risikovurdering
  • Handlingsplan
  • Eksekvering
  • Drift og vedligehold
NNIT tilbyder at gennemføre en analyse og risikovurdering på 30 dage. De efterfølgende faser vil afhænge af kompleksiteten i den enkelte virksomhed.​

​​Forretningsfordele

De nye funktionaliteter ved en migrering og opgradering giver i kombination med udfasningen af ældrlegacy applikationer og konsolideringen af en optimeret applikationsportefølje, forretningsfordele såvel som potentielle
besparelser.
NNIT’s ydelse retter sig mod infrastructure managers og applikationsejere med ansvar for forretningskritiske applikationer, der kører på Windows 2003.​

 

 


 

 

 

Birgitte Barslund+45 3077 8160bibn@nnit.comMarketing Manager https://www.linkedin.com/in/birgittebarslundBirgitte Barslund

 

 

Måske bliver vi et softwarefirma...http://www.nnit.dk/ArtiklerOgOfferings/Sider/Måske-Bliver-vi-et-softwarefirma.aspxMåske bliver vi et softwarefirma...
Region H skubber til grænserne med ny teknologihttp://www.nnit.dk/ArtiklerOgOfferings/Sider/Region-H-skubber-til-graenserne-med-ny-teknologi.aspxRegion H skubber til grænserne med ny teknologi
De små værdifulde ideer er nøglenhttp://www.nnit.dk/ArtiklerOgOfferings/Sider/De-små-værdifulde-ideer-er-nøglen.aspxDe små værdifulde ideer er nøglen
Legacy er ikke en uoverkommelig barriere for agilitethttp://www.nnit.dk/ArtiklerOgOfferings/Sider/Legacy-er-ikke-en-uoverkommelig-barriere-for-agilitet.aspxLegacy er ikke en uoverkommelig barriere for agilitet
Vi har outsourcet markant for at blive mere agilehttp://www.nnit.dk/ArtiklerOgOfferings/Sider/Vi-har-outsourcet-markant-for-at-blive-mere-agile.aspxVi har outsourcet markant for at blive mere agile
Agil udvikling har halveret Arlas digitale go-live tidhttp://www.nnit.dk/ArtiklerOgOfferings/Sider/Agil-udvikling-har-halveret-Arlas.aspxAgil udvikling har halveret Arlas digitale go-live tid
Agile organisationer skal have tid til at lykkes – og opbakning fra topledelsenhttp://www.nnit.dk/ArtiklerOgOfferings/Sider/Agile-organisationer-skal-have-tid-til-at-lykkes-og-opbakning-fra-topledelsen.aspxAgile organisationer skal have tid til at lykkes – og opbakning fra topledelsen
Et fælles fundament er afgørende for digitaliseringenhttp://www.nnit.dk/ArtiklerOgOfferings/Sider/Et-fælles-fundament-er-afgørende-for-digitalisering.aspxEt fælles fundament er afgørende for digitaliseringen
Den menneskelige faktor kan være forskellen på digital succes eller fiaskohttp://www.nnit.dk/ArtiklerOgOfferings/Sider/Den-menneskelige-faktor-kan-være-forskellen-på-digital-succes-eller-fiasko.aspxDen menneskelige faktor kan være forskellen på digital succes eller fiasko
Fokus på digitalisering frigør ikke kun interne ressourcer – det øger også værdien for dine kunderhttp://www.nnit.dk/ArtiklerOgOfferings/Sider/Fokus-på-digitalisering-frigør-ikke-kun-interne-ressourcer-–-det-øger-også-værdien-for-dine-kunder.aspxFokus på digitalisering frigør ikke kun interne ressourcer – det øger også værdien for dine kunder