Ignorer kommandoer på båndet
Gå til hovedindhold
< BACK

Lemvigh-Müller øger effektiviteten med SAP Fiori

​​Spildtid i salg og indkøb

Lemvigh-Müller har gennem en række værdistrømsanalyser påvist signifikant spildtid i både de administrative processer samt i salg og indkøb. For at nedbringe spildtiden ønsker Lemvigh-Müller at give medarbejderne mulighed for at tilgå udvalgte applikationer mobilt og dermed udnytte tiden bedre.​

SAP Fiori Proof-of-concept

Valget af teknologi faldt på SAP’s nyeste mobility produkt: SAP Fiori.​ SAP Fiori er en samling af apps for de mest benyttede SAP-funktioner med en enkel og intuitiv brugergrænseflade.
 
For at teste en hhv. administrativ og en salgsrettet proces, blev der i første omgang bygget proof-of-concept for
følgende processer:
 
  • Godkend rejseafregning (Manager selfservice)
  • ​Check pris og tilgængelighed (Sales Representative app)
PoC’en omfattede SAP Fiori på følgende devices:​ 
  • iPhone 4S
  • iPad
  • ​PC baseret browser med IE 9.0​

NNIT valgt som leverandør

Som implementeringspartner valgte Lemvigh-Müller NNIT, som i forvejen fungerede som rådgiver og leverandør af diverse SAP-ydelser til Lemvigh-Müller. Valget af NNIT er bl.a. begrundet i NNIT’s ekspertise indenfor:
  • SAP Fiori
  • ​Gateway
  • HTLM5 / UI5
  • Projektstyring og koordinering
  • ​NNIT’s brede kompetencelandskab, herunder specifikt SAP-konsulenter med erfaring indenfor HR og Logistik​
NNIT’s leverance indebar:
  • Gap analyse mellem Fiori applikation og backendproces
  • Plan for proof-of-concept udvikling
  • Komplet aktivering og tilpasning af
  • Fiori applikation
  • Customisering af Fiori applikationen til at matche Lemvigh-Müllers designstrategi
  • Test af Fiori applikation i samarbejde med Lemvigh-Müller
  • Roadmap for idriftsættelse og fremadrettet strategi
  • Dokumentation​ 

Hurtig implementering og effekt

NNIT leverede de ønskede apps i løbet af to måneder og Lemvigh-Müller kunne således hurtigt høste udbyttet af investeringen. Lemvigh-Müller estimerer, at løsningen har givet en månedlig besparelse på ca. 35 timer og overvejer pt. om andre af deres centrale forretningsprocesser med fordel kan gøres mobile.


 




 

 

 


 


 

 

 


 


 

 

 

Marius Jeppesen+45 3079 7254mujp@nnit.com​​Vice Presidenthttp://www.linkedin.com/pub/marius-jeppesen/0/410/956Marius Jeppesen

 

 

SAP Seminarhttp://www.nnit.dk/Sider/SAP-Seminar-fall-2017.aspxSAP Seminar
Gør ustrukturerede data til strukturerede datahttp://www.nnit.dk/ArtiklerOgOfferings/Sider/Gør ustrukturerede data til strukturerede data.aspxGør ustrukturerede data til strukturerede data
HPE Discover 2017http://www.nnit.dk/Sider/HPE_Discover_2017.aspxHPE Discover 2017
Enterprisehttp://www.nnit.dk/Sider/enterprise.aspxEnterprise
Søg job i JYSK på mobilenhttp://www.nnit.dk/KundeCases/Sider/Søg-job-i-JYSK-på-mobilen.aspxSøg job i JYSK på mobilen
Aktiver det fulde potentiale af din SAP-løsninghttp://www.nnit.dk/ArtiklerOgOfferings/Sider/NNIT_Datasheet_DK_SAP-Optimering.aspxAktiver det fulde potentiale af din SAP-løsning
Gode beslutninger kræver grundig analysehttp://www.nnit.dk/KundeCases/Sider/Gode-beslutninger-kræver-grundig-analyse.aspxGode beslutninger kræver grundig analyse
Scandlines har fingeren på forretningens pulshttp://www.nnit.dk/KundeCases/Sider/Scandlines-har-fingeren-på-forretningens-puls.aspxScandlines har fingeren på forretningens puls
SAPhttp://www.nnit.dk/partnere/Sider/sap.aspxSAP