Ignorer kommandoer på båndet
Gå til hovedindhold

Forventningsbarometer 2018 - Digital Innovation

Er din virksomhed gearet til digital innovation?

Dyk ned i best practice inden for digital innovation – en af de mest anvendte og eftertragtede termer i erhvervslivet i dag.

Publikationen er resultatet af NNIT's seneste barometerundersøgelse om digital innovation, som trækker på besvarelserne fra 250 respondenter i den førte halvdel af 2018. Vi har desuden krydret rapporten med interviews af 6 innovative CIOs, der bidrager med deres skarpe input og erfaringer.

I publikationen dykker vi ned i virksomhedernes best practices og erfaringer for at afdække, hvad der udgør forskellen mellem Navigatørerne, som for alvor har taget den digitale innovation til sig, og Base camperne, som er i gang med at forberede sig til fremtidige digitale ekspeditioner – men som endnu ikke er helt i mål.

Mens årsagerne til henholdsvis digital succes og mangelfuld eksekvering varierer, så er nogle elementer altid til stede for de succesfulde digitale navigatører – nemlig organisatorisk støtte til innovation, innovation baseret på kundebehov samt en vilje til fail fast.

Det eneste, der står tilbage, er spørgsmålet – er din virksomheder gearet til digital innovation?

Download rapporten

Har du tjekket din virksomheds innovationspuls?

Med NNIT Forventningsbarometer 2018 tager vi temperaturen på danske og udenlandske virksomheder og organisationer. Er der markante forskelle? Og hvad skal der til strategisk, teknologisk og organisatorisk for at drive digital innovation til nye højder?

Prøv Forventningsbaromeret og find ud af, hvilket niveau din virksomhed befinder sig på inden for digital innovation – og få et personligt Benchmark Map. Du får også adgang til en artikelrække om innovationspionerernes rejse mod digital transformationssucces.


 

Andre artikler om digital innovation

Brugerinddragelse skaber innovationssucces – men få udnytter muligheden

Når virksomheder crowdsourcer sig gennem innovationsprocessen minimerer de risikoen for fundamentale fodfejl og får adgang til en guldkilde af uvurderlig viden, der kan transformeres til nye forretningsmuligheder. Alligevel svarer næsten 60 procent i NNIT's Forventningsbarometer, at de ikke inddrager kunden i innovationsprocessen. Læs mere her

 

Kompetencerne er på plads til digital innovation – men hvad med organisationen?

Mange virksomheder er kompetencemæssigt klædt godt på til innovative projekter takket være stærke inhouse-profiler. Næste skridt: Nu skal det organisatoriske setup forfines, så det giver plads til innovativ nysgerrighed. Det viser de første resultater af NNIT’s Forventningsbarometer. Læs mere her

 

Innovationsprojekter har opbakning fra topledelsen – nu skal implementeringen styrkes

Digital transformation er på agendaen, idéerne er mange, og topledelsens opbakning er på plads i mange organisationer. Næste skridt: Det er tid at opprioritere den endelige implementering af innovative projekter. Sådan lyder nogle af erfaringerne fra førende CIOs, der er blevet interviewet i forbindelse med vores NNIT Forventningsbarometer. Læs mere her

 

NNIT’s egne bjergbestigere: Vores bedste råd til digital transformation

NNIT’s Forventningsbarometer beskriver med basecamp, explorer og navigator, hvor langt en organisation er på sin digitale rejse. For tre NNIT-medarbejdere giver den bjergbestigeranalogi bedre mening end nogensinde før. De sætter nemlig kurs mod den virkelige verdens basecamp på Mount Everest. Læs mere her

 

 

Birgitte Barslund+45 3077 8160bibn@nnit.comMarketing Manager https://www.linkedin.com/in/birgittebarslundBirgitte Barslund

 

 

Måske bliver vi et softwarefirma...http://www.nnit.dk/ArtiklerOgOfferings/Sider/Måske-Bliver-vi-et-softwarefirma.aspxMåske bliver vi et softwarefirma...
Region H skubber til grænserne med ny teknologihttp://www.nnit.dk/ArtiklerOgOfferings/Sider/Region-H-skubber-til-graenserne-med-ny-teknologi.aspxRegion H skubber til grænserne med ny teknologi
De små værdifulde ideer er nøglenhttp://www.nnit.dk/ArtiklerOgOfferings/Sider/De-små-værdifulde-ideer-er-nøglen.aspxDe små værdifulde ideer er nøglen
Legacy er ikke en uoverkommelig barriere for agilitethttp://www.nnit.dk/ArtiklerOgOfferings/Sider/Legacy-er-ikke-en-uoverkommelig-barriere-for-agilitet.aspxLegacy er ikke en uoverkommelig barriere for agilitet
Vi har outsourcet markant for at blive mere agilehttp://www.nnit.dk/ArtiklerOgOfferings/Sider/Vi-har-outsourcet-markant-for-at-blive-mere-agile.aspxVi har outsourcet markant for at blive mere agile
Agil udvikling har halveret Arlas digitale go-live tidhttp://www.nnit.dk/ArtiklerOgOfferings/Sider/Agil-udvikling-har-halveret-Arlas.aspxAgil udvikling har halveret Arlas digitale go-live tid
Agile organisationer skal have tid til at lykkes – og opbakning fra topledelsenhttp://www.nnit.dk/ArtiklerOgOfferings/Sider/Agile-organisationer-skal-have-tid-til-at-lykkes-og-opbakning-fra-topledelsen.aspxAgile organisationer skal have tid til at lykkes – og opbakning fra topledelsen
Et fælles fundament er afgørende for digitaliseringenhttp://www.nnit.dk/ArtiklerOgOfferings/Sider/Et-fælles-fundament-er-afgørende-for-digitalisering.aspxEt fælles fundament er afgørende for digitaliseringen
Den menneskelige faktor kan være forskellen på digital succes eller fiaskohttp://www.nnit.dk/ArtiklerOgOfferings/Sider/Den-menneskelige-faktor-kan-være-forskellen-på-digital-succes-eller-fiasko.aspxDen menneskelige faktor kan være forskellen på digital succes eller fiasko
Fokus på digitalisering frigør ikke kun interne ressourcer – det øger også værdien for dine kunderhttp://www.nnit.dk/ArtiklerOgOfferings/Sider/Fokus-på-digitalisering-frigør-ikke-kun-interne-ressourcer-–-det-øger-også-værdien-for-dine-kunder.aspxFokus på digitalisering frigør ikke kun interne ressourcer – det øger også værdien for dine kunder