Ignorer kommandoer på båndet
Gå til hovedindhold

Forventningsbarometer 2019 - Digital at Scale

Ligesom fisk i stimer er mere agile, bedre til at forsvare sig og endda bevæger sig hurtigere end ene fisk, er der øget fremdrift i virksomheder, der strømliner digitale initiativer og lader det digitale mindset gennemsyre organisationen. Derfor går dette års NNIT Forventningsbarometer i dybden med Digital at Scale.

Download rapporten


Din digitale strategi kan kun leve, hvis den er synlig – i hele organisationen

En digital strategi er en forudsætning for en vellykket digital rejse – vel at mærke, hvis strategien er ambitiøs, velfunderet og har tydelige KPI'er. Og så bør strategien og dens målepunkter være tydelige i alle lag af organisationen.

Læs artiklen her

Måske bliver vi et softwarefirma …med Jonas Dan Jørgensen, CIO, Copenhagen Airports 

Som CIO i Københavns Lufthavn fører Jonas Dan Jørgensen tilsyn med det digitale velvære i et travlt trafikknudepunkt, der er hjemsted for 700 forskellige virksomheder og på en gennemsnitlig dag servicerer 70.000 passagerer. Hans mål er at have en digital komponent i hvert eneste forretningselement.

Læs artiklen her

Vores ambition er at have kunderne med fra start. Med Torben Høeg Bonde, CIO, Nilfisk

Kundeinvolvering er en helt central del af Nilfisks digitale strategi, for når virksomheden udvikler nye teknologier, er det afgørende at kunne ramme kundernes ønsker og behov. Det skaber nye økosystemer, forklarer Torben Høeg Bonde Bonde, CIO i Nilfisk.

Læs artiklen her


Customer experience står øverst på agendaen – men er forudsætningerne overhovedet på plads?

Virksomheder vil især bruge digital forretningsstrategi til at skabe (endnu) bedre kundeoplevelser. Det er tid til at få forudsætningerne, som for eksempel kunderejser, på plads. 

Det viser nogle af resultaterne fra NNIT's Forventningsbarometer 2019. Oplever dine kunder personlighed og on demand-tilstedeværelse i mødet med din organisation? 

Læs artiklen her 

Partnerskaber - et alternativ til at genopfinde det digitale hjul. Med Jan Topp Rasmussen, CIO, Bang & Olufsen

Det gamle mundheld ”sammen er vi stærke” tjener fint som en beskrivelse af det danske designikon Bang & Olufsens digitale transformation. Mens selskabet selv fokuserer på at skubbe grænserne for audio-design, benytter de sig samtidig af partnerskaber til at forbedre både deres time-to-market og adgangen til de nyeste teknologiske trends.

Læs artiklen her


Fokus på digitalisering frigør ikke kun interne ressourcer - det øger også værdien for dine kunder. Med Ole Søholm, CIO, Spar Nord

Danske Spar Nord høster fordelene ved at digitalisere bankens processer og har reduceret behandlingstiden for kundesager fra 14 dage til få minutter. Men rejsen er kun lige begyndt, og forude venter adskillige udfordringer af både intern og kunderelateret karakter. Det er udfordringer, som skal håndteres med digitale midler, hvis banken skal opnå sit fulde digitale udbytte, lyder det fra CIO Ole Søholm Jensen.

Læs artiklen her



Den menneskelige faktor kan være forskellen på digital succes eller fiasko

Overgangen fra succesfuldt pilotprojekt til ny praksis i en organisation er ikke nødvendigvis en nem opgave. Én ting er, om teknologien er skalérbar og kan sammenkøres med det øvrige it-landskab – en helt anden er den menneskelige faktor. 

Læs artiklen her

Et fælles fundament er afgørende for digitaliseringen. Med Elo Bromer, CIO, Danish Crown

Som CIO er Elo Bromer ansvarlig for at realisere Danish Crowns fulde digitale potentiale i en branche, der stadig er meget manuel. Han fremhæver betydningen af standardisering som fundamentet for digitalisering og vigtigheden af at være specifik om, hvordan ny teknologi påvirker medarbejdernes arbejdsprocesser.

Læs artiklen her




Agile organisationer skal have tid til at lykkes – og opbakning fra topledelsen

Digital skalering står i mange etablerede virksomheder i kontrast til den eksisterende legacy-organisation, der er opbygget gennem årtier. En legacy, som ikke blot er et spørgsmål om ældre on-premise it-systemer, men om strukturer og etablerede måder at gribe arbejdet an på. 

Læs artiklen her

Agil udvikling har halveret Arlas digitale go-live tid. Med Torben Fabrin, CIO, Arla

​Vores all-in-tilgang til den agile arbejdsmetode har givet et selvtillidsboost, som er ved at sprede sig til resten af organisationen, lyder det fra Arlas CIO, Torben Fabrin. Og måske vil Arla en skønne dag udvikle nye mejeriprodukter på samme måde, som de kører it-projekter.

Læs artiklen her


Vi har outsourcet markant for at blive mere agile. Med Claus Thomsen, CIO, Lundbeck

Hos Lundbeck har CIO Claus Thomson reduceret sit eget it-team til nogle få kernekompetencer. Det giver Lundbeck fleksibiliteten til hurtigt at ændre sine prioriteter og fokusere på de digitale projekter, der giver den bedste værdi.

Læs artiklen her



Legacy er ikke en uoverkommelig barriere for agilitet

Legacy-it er årsag til en del grå hår og hovedpine blandt de it-professionelle – og på management-niveau generelt – rundt om i organisationerne. I NNIT’s Forventningsbarometer, som i 2019 sætter fokus på Digital at Scale, fremhæver flere end 36 procent af respondenterne netop legacy som en af de store udfordringer i forhold til skalering af digitale initiativer. 

Læs artiklen her



D
e små værdifulde ideer er nøglen. Med Søren Bekker, CIO, Octapharma

Hos Octapharma afvejer VP of Corporate IT, Søren Bekker, konstant de digitale ambitioner op mod pharma-industriens regulatoriske virkelighed og begrænsninger. Frem for at revolutionere spillet fokuserer Octapharma på de løbende innovationsmuligheder og på at optimere samarbejdet mellem forretning og it.

Læs artiklen her



Region H skubber til grænserne med ny teknologi med Torben Dalgaard, Direktør, Center for It, Medico og Telefoni (CIMT), Region Hovedstaden.

Der er store gevinster at hente ved implementering af ny teknologi i de offentlige arbejdsgange. Men det kræver vilje til at udforske mulighederne – også selvom de regulatoriske rammer endnu ikke er på plads. Det fortæller Torben Dalgaard, direktør i Region Hovedstadens knap 1.000 mand store Center for It, Medico og Telefoni. 

Læs artiklen her


I januar 2019 præsenterede og inspirerede Brian Troelsen, Business Development Director, NNIT med emnet Digital at Scale på konferencen IDC CxO Directions. 

Han kom blandt andet ind på:

  • Hvad er den nuværende tilstand for digital at scale for danske virksomheder

  • Hvorfor og hvordan bevæger virksomheder sig fra mindre pilotprojekter til at være fuldt ud digitale

  • Hvad er nøgleudfordringerne og hvordan de kan overvindes

Her kan du se eller gense Brians præsentation på konferencen.


Du kan stadig tag testen og få:

  • Din Digital at Scale score

  • Dit Benchmark Map

  • 10 Digital at Scale cases fra udvalgte CIOs

  • FB 2019 rapporten om Digital at Scale indsigter og trends

Tag testen her

Webinar: Digital at Scale

Se vores Webinar om Digital at Scale hvor Brian Troelsen præsentere resultaterne fra Forventningsbarometeret 2019.

 

 

Birgitte Barslund+45 3077 8160bibn@nnit.comMarketing Manager https://www.linkedin.com/in/birgittebarslundBirgitte Barslund

 

 

Måske bliver vi et softwarefirma...http://www.nnit.dk/ArtiklerOgOfferings/Sider/Måske-Bliver-vi-et-softwarefirma.aspxMåske bliver vi et softwarefirma...
Region H skubber til grænserne med ny teknologihttp://www.nnit.dk/ArtiklerOgOfferings/Sider/Region-H-skubber-til-graenserne-med-ny-teknologi.aspxRegion H skubber til grænserne med ny teknologi
De små værdifulde ideer er nøglenhttp://www.nnit.dk/ArtiklerOgOfferings/Sider/De-små-værdifulde-ideer-er-nøglen.aspxDe små værdifulde ideer er nøglen
Legacy er ikke en uoverkommelig barriere for agilitethttp://www.nnit.dk/ArtiklerOgOfferings/Sider/Legacy-er-ikke-en-uoverkommelig-barriere-for-agilitet.aspxLegacy er ikke en uoverkommelig barriere for agilitet
Vi har outsourcet markant for at blive mere agilehttp://www.nnit.dk/ArtiklerOgOfferings/Sider/Vi-har-outsourcet-markant-for-at-blive-mere-agile.aspxVi har outsourcet markant for at blive mere agile
Agil udvikling har halveret Arlas digitale go-live tidhttp://www.nnit.dk/ArtiklerOgOfferings/Sider/Agil-udvikling-har-halveret-Arlas.aspxAgil udvikling har halveret Arlas digitale go-live tid
Agile organisationer skal have tid til at lykkes – og opbakning fra topledelsenhttp://www.nnit.dk/ArtiklerOgOfferings/Sider/Agile-organisationer-skal-have-tid-til-at-lykkes-og-opbakning-fra-topledelsen.aspxAgile organisationer skal have tid til at lykkes – og opbakning fra topledelsen
Et fælles fundament er afgørende for digitaliseringenhttp://www.nnit.dk/ArtiklerOgOfferings/Sider/Et-fælles-fundament-er-afgørende-for-digitalisering.aspxEt fælles fundament er afgørende for digitaliseringen
Den menneskelige faktor kan være forskellen på digital succes eller fiaskohttp://www.nnit.dk/ArtiklerOgOfferings/Sider/Den-menneskelige-faktor-kan-være-forskellen-på-digital-succes-eller-fiasko.aspxDen menneskelige faktor kan være forskellen på digital succes eller fiasko
Fokus på digitalisering frigør ikke kun interne ressourcer – det øger også værdien for dine kunderhttp://www.nnit.dk/ArtiklerOgOfferings/Sider/Fokus-på-digitalisering-frigør-ikke-kun-interne-ressourcer-–-det-øger-også-værdien-for-dine-kunder.aspxFokus på digitalisering frigør ikke kun interne ressourcer – det øger også værdien for dine kunder